CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, May 9, 2011

hARi iBu...

assalamualaikum..
tadi ramai yg post kat fb sambut hari ibu..kalau di ikutkan sambutan hari ibu ni banyak khilafnya..
depend atas niat kita..
ermmm...saya terkesan la juga bila semua orang sambut hari ibu..rasa macam kehilangan sesuatu..
jujur saya cakap yang saya cemburu bila semua orang boleh wish, boleh call n boleh peluk mak diorang..
kadang-kadang saya tertanye-tanye kenapa dia pergi terlalu cepat..
di saat saya masih memerlukan dia di sisi..=(
untuk membantu melangkah ke hadapan...hidup penuh dugaan dan cabaran..
namun, ku  redha dengan apa yang telah tersurat..harus terima qada' dan qadar Nya..pasti ada hikmah di sebalik apa yang terjadi..tabahkan diri..la tahzan innallah ha ma'ana..

p/s : hargai ibu sementara dia masih ada..jangan sampai suatu saat kita tidak sempat minta maaf dia kembali pada PenciptaNya..



I ask 4 strength..
And Allah gave me difficulties to make me strong
I asked for wisdom…
And Allah gave me problems to solve..
I asked for courage..
And Allah gave me obstacles to overcome..
I asked for love..
And Allah gave me troubled people to help
I asked for favors…
And Allah gave me opportunities…
Maybe I received nothing I wanted..
But I received everything I needed..

0 comments: