CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, July 19, 2012

Kasih IBU...

Hati ini tersentuh lagi tatkala tarikh ini menjelma..terasa sayu dan sebak tapi diri ini tidak mampu untuk mengungkapkan apa yang di rasai..biarlah ku pendam perasaan itu sendiri..bukan tidak redha dengan ketetapan Allah tapi setiap manusia itu punya perasaan bukan..akan sedih bila kehilangan, rasa untuk disayangi, di peluk terutama oleh orang yang paling dekat dengan kita..orang yang melahirkan kita..IBU..



 Seperti yang semua tahu, kasih IBU membawa ke syurga..jadi, hargai lah dia sementara masih ada..kita tidak akan pernah sedar tempoh pinjaman yang Allah berikan itu singkat dan akan tamat tanpa kita sedari melainkan kita sentiasa menghargainya..seorang IBU mampu menjaga sepuluh orang anak tapi seorang anak belum tentu mampu menjaga seorang IBU..hebatnya insan yang bergelar IBU..


Kekadang terasa cemburu dengan sahabat dan teman yang masih punya tempat untuk meluahkan perasaan dan bermanja..namun apakan daya, setiap yang pergi tidak akan pernah kembali lagi..kita perlu berpegang pada qada' dan qadarNya, itu yang pasti sebagai hambaNya yang beriman...

tapi setiap yang terjadi ada hikmahnya bukan..Allah tidak akan menguji hambaNya melainkan Dia tahu hambaNya mampu mengatasinya..


Ya Allah, tabahkan lah dan kuatkan lah hati ku dalam menghadapi hari2 yang mendatang..semoga ada sinar baru dalam hidupku..

syukur alhamdulillah atas nikmat yang telah Kau berikan ya Allah..jadikan ku antara hamba-hambaMu yang bersyukur ya Allah..Kau ambil dia daripada ku tapi Kau berikan sesuatu pada ku dan Kau tidak pernah tinggalkan ku..

0 comments: